محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره به عنوان یکی از بخش‌های اصلی ساختمان، نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی ما دارد. این عنصر حیاتی نه تنها به ما اجازه می‌دهد تا با محیط خارجی در ارتباط باشیم و از نور و هوای طبیعی بهره‌مند شویم، بلکه به عنوان یک عامل طراحی نیز می‌تواند ظاهر و فضای داخلی ساختمان را بهبود بخشد. قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی را در این صفحه بررسی می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع پنجره‌های موجود در بازار است.

کیفیت و قیمت پنجره آلومینیومی قدیمی در برابر پنجره دوجداره آلومینیومی جدید قابل مقایسه نیست. این پنجره‌ها به دلیل زیبایی، عملکرد بالا و ایمنی فوق‌العاده خود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند. در ادامه به بررسی قیمت در و پنجره دوجداره آلومینیومی می‌پردازیم.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پنجره های دوجداره آلومینیومی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد پنجره، مدل پنجره، پروفیل انتخابی، نوع یراق، نوع شیشه، رنگ و تعداد بازشو اشاره کرد. برای محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی، ابتدا وزن پنجره تعیین می‌شود. این وزن بر اساس ابعاد و ضخامت پروفیل‌های آلومینیومی تعیین می‌شود. سپس با در نظر گرفتن قیمت روز آلومینیوم، قیمت پروفیل‌ها محاسبه می‌شود.

در مرحله بعد، قیمت شیشه دوجداره بر حسب مترمربع محاسبه شده و به قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی اضافه می‌گردد. همچنین، قیمت یراق آلات نیز بر اساس تعداد و نوع آنها به قیمت پنجره اضافه می‌گردد. در نهایت، مبلغ نصب پنجره نیز باید محاسبه شود. این هزینه علاوه بر نیروی انسانی، شامل هزینه تجهیزات، ابزار و مواد مصرفی است.

 با در نظر گرفتن همه این عوامل، نرم‌افزارهای مخصوص به این کار، محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی را انجام می‌دهند. برای مقایسه بودجه خود با هزینه پنجره دوجداره آلومینیومی و داشتن مظنه قیمت باید بدانید که شروع قیمت پنجره دو جداره آلومینیومی (هزینه حداقلی) از متر مربعی ۲ میلیون تومان محاسبه می‌شود. قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی به عوامل بسیاری مانند ابعاد، مدل پنجره، پروفیل و … بستگی دارد که در ادامه به بررسی کامل ان‌ها خواهیم پرداخت:

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

1. ابعاد پنجره دوجداره آلومینیومی

ابعاد پنجره در تعیین قیمت روز پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار مهم است. همان‌طور که می‌دانید، پنجره‌های دوجداره آلومینیومی شامل شیشه دوجداره به همراه مواد یا گازهای عایق هستند که از اتلاف انرژی و نفوذ صدا جلوگیری می‌کنند. ابعاد پنجره تأثیر چشمگیری در هزینه تولید دارد؛ زیرا با افزایش اندازه پنجره، نیاز به مواد اولیه‌ای همچون شیشه برای ساخت پنجره و همچنین نیروی کار برای نصب آن افزایش می‌یابد.

ابعاد پنجره تأثیر مستقیمی بر روی عملکرد حرارتی و صوتی پنجره دوجداره آلومینیومی دارد؛ به عبارت دیگر، با افزایش ابعاد پنجره، عملکرد صحیح حرارتی و صوتی پنجره، دقت بیشتری حین ساخت و نصب می‌طلبد.

2. مدل پنجره انتخابی

یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی، مدل پنجره‌ای است که انتخاب می‌کنید. پنجره دوجداره آلومینیومی به دوسته کلی تقسیم می‌شوند و هرکدام نیز مدل‌های متنوعی دارند:

  • پنجره آلومینیومی معمولی
      • پنجره نرمال تک حالته
      • پنجره نرمال دو‌حالته
      • پنجره نرمال بادبزنی
      • پنجره نرمال کشویی
  • پنجره ترمال‌بریک
      • پنجره ترمال‌بریک تک حالته
      • پنجره ترمال‌بریک دو‌حالته
      • پنجره ترمال‌بریک کشویی
      • پنجره فولکس واگنی
      • پنجره لیفت و اسلاید (بزرگ کشویی)

قیمت پنجره‌های دوجداره بسته به مدل آن‌ها متغیر است و هر یک از این مدل‌ها، قیمت متفاوتی دارد؛ برای مثال قیمت پنجره آلومینیومی کشویی با پنجره ترمال‌بریک تک حالته متفاوت است. عواملی همچون تعداد بازشوها، نوع آن‌ها و سایر ویژگی‌های فنی پنجره در تعیین قیمت مؤثر هستند. هر چه تعداد بازشوها بیشتر و پیچیده‌تر باشد، قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی بیشتر خواهد بود.

3. پروفیل انتخابی

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت در و پنجره آلومینیومی، پروفیل انتخابی است. می‌توان گفت پروفیل‌های آلومینیومی درب و پنجره، انواع مختلفی دارند. این پروفیل‌ها از آلیاژهای گوناگون تهیه شده‌اند و دو آلیاژ 6063 و 6060 به عنوان معروف‌ترین آلیاژها برای تولید پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شوند.

4. پروفیل آلومینیوم شیاردار

پروفیل‌های آلومینیومی شیاردار، از آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شوند و دو نوع شیاردار صنعتی و سوراخ‌دار صنعتی را در بر می‌گیرند. یکی از مزیت‌های پروفیل شیاردار، تولید انواع فریم با طرح و اندازه دلخواه مشتری است.

5. پروفیل آلومینیوم اختصاصی

آلومینیوم اختصاصی به صورت شخصی‌سازی شده و بر اساس نیاز و استفاده مشتری طراحی و ساخته می‌شود؛ به همین منظور قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی اختصاصی بالاتر است. از آنجایی که بخش قابل توجهی از مصرف آلومینیوم اختصاصی در تولید درب و پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، سیستم پروفیل‌هایی که توسط مهندسان و کارشناسان متخصص طراحی شده‌اند به عنوان سیستم پروفیل اختصاصی شناخته می‌شود؛ همچنین این کلمه به معنای آن است که فرایند طراحی و ساخت آن به گونه‌ای انجام می‌شود که از نظر شکل، انتقال صدا، رطوبت، دما و گردوخاک کاملاً عایق عمل کند.

6. نوع یراق

یراق پنجره شامل انواع اتصالات نظیر دستگیره، قفل، انواع لولا، واشر، گسگت و غیره است. وظیفه یراق پنجره‌های آلومینیومی، حفاظت و نگهداری از وضعیت پنجره‌ها است. باز و بسته شدن، ایمنی پنجره و محافظت از آنها در برابر سرقت ازجمله کاربردهای یراق است. با توجه به اهمیت کاربرد یراق‌آلات می‌توان گفت کیفیت یراق از اولویت‌های این محصول است و بر قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی اثرگذار است.

استفاده از یراق با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم می‌تواند قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم را افزایش دهد اما می‌تواند در مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری در آینده صرفه جویی کند. استفاده از یراق با کیفیت پایین ممکن است به دلیل نیاز به تعمیر و تعویض مجدد پنجره، در طولانی مدت هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

بررسی عواملی که قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی به آن ها بستگی دارد

7. نوع شیشه

قیمت هر متر مربع پنجره آلومینیومی دوجداره با توجه به نوع شیشه دوجداره متفاوت است.

· شیشه دوجداره ساده

دو جداره شیشه فلوت ساده، این نوع شیشه را تشکیل می‌دهد.

· شیشه دوجداره لمینت

شیشه‌های لمینت از دو لایه شیشه ساده به ضخامت ۳ میلی‌متر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده که در کارخانه تولید شیشه ساخته می‌شوند. در صورتی که شیشه لمینت با موانع سخت برخورد کند، خرد نشده و تنها ترک برمی‌دارد.

· شیشه دوجداره سکوریت

شیشه‌های سکوریت با مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه‌های شدید و سرما و گرمای شدید تولید می‌شوند. این نوع شیشه به دلیل خواص مخصوص خود مانند مقاومت بیشتر در برابر شوک‌های حرارتی یا شکستگی، کاربرد گسترده‌ای در محیط‌های پرخطر و پرتردد پیدا کرده است. شیشه سکوریت هنگام شکستن قالب یکپارچه خود را حفظ کرده و بدون ترک‌های خطرناک و تکه‌های برنده بزرگ خرد می‌شود که به کاهش خطرات جانبی منجر می‌شود.

· شفافیت شیشه

علاوه بر نوع شیشه قابل استفاده در پنجره دوجداره آلومینیومی، میزان شفافیت شیشه دوجداره نیز در محاسبه قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم مؤثر است. فلوت، سوپر کلیر و کریستال سه نوع شیشه با ویژگی‌ها و استفاده‌های مختلف هستند.

·  شیشه سوپر کلیر

این نوع شیشه، به دلیل کاهش میزان آهن و فلزات سنگین در ترکیب شیشه، بسیار شفاف و روشن است. این شیشه برای استفاده در ساختمان‌های با طراحی مدرن و لوکس مناسب است. انتخاب این نوع شیشه سبب بالا رفتن قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی می‌شود.

· شیشه فلوت

این نوع شیشه هنگام تولید به صورت صاف و یکنواخت در می‌آید. این شیشه دارای ضخامتی قابل توجه است و به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آتش، حرارت و شکستن، اغلب در پنجره‌ها، درب‌ها و دیواره‌های جداسازی استفاده می‌شود.

· شیشه کریستال

این نوع شیشه به دلیل طراوت و شفافیت بالا، از دیده بر آسیابان‌ها و سایر محصولات لوکس پذیرایی است. شیشه کریستال تأثیر چشمگیری در روند تزئینات نورپردازی شده دارد و به صورت عمده در ساخت ویترین‌ها، شیشه پنجره‌های فروشگاه‌ها و هتل‌ها، لامپ‌های دکوراتیو و جواهرات استفاده می‌شود.

· حمل‌ونقل و نصب

در تعیین قیمت درب و پنجره دوجداره آلومینیومی هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و نیروی متخصص برای نصب پنجره نیز باید در نظر گرفته شود. سالم رسیدن پنجره به مقصد و نصب پنجره دوجداره آلومینیومی توسط نیروی متخصص بسیار اهمیت دارد. اگر پنجره به درستی نصب نشود مشکلاتی مانند عدم عملکرد صحیح پنجره، نفوذ هوا و آب، عدم امنیت و حتی آسیب به ساختار ساختمان ممکن است رخ دهد. نیروی متخصص باید با دانش و تجربه کافی در زمینه نصب پنجره دوجداره آلومینیومی مجهز باشد تا بتواند پنجره را به درستی نصب کند. به این صورت است که حمل‌ونقل و نصب بر قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی موثر است.

پنجره آلومینیومی رنگی

با انتخاب پنجره دوجداره آلومینیومی می‌توانید از طیف گسترده رنگ این پنجره‌ها استفاده کنید تا دکوراسیون منزل و نمای ساختمان خود را ارتقا دهید. رنگ آنادایز، رنگ پودری و رنگ دکورال یا طرح چوب از انواع رنگ‌آمیزی‌های پنجره‌های دوجداره آلومینیومی است. محبوب‌ترین رنگ مشکی آنادایز است که در همه جا دیده می‌شود. در صورت استفاده از رنگ‌های غیر رایج یا نوعی از خاص رنگ، قیمت هر متر پنجره دوجداره آلومینیومی کشویی یا غیر کشویی تغییر می‌کند.

انواع پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی دوجداره، یک نوع پنجره با دو لایه شیشه است که بین آنها فضای خالی وجود دارد. با استفاده از شیشه دو جداره، عایق‌بندی حرارتی و صوتی امکان پذیر می‌شود؛ به همین دلیل، پنجره آلومینیومی دوجداره در مناطقی با شرایط آب و هوایی متفاوت از جمله مناطق گرم، خشک، سرد و مرطوب استفاده می‌شود.

پنجره دوجداره به دلیل قدرت عایق‌بندی حرارتی و صوتی بیشتر نسبت به پنجره تک جداره، باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین باعث کاهش صدای خارجی از خیابان و تردد خودروها نیز می‌شود. این پنجره در انواع مختلفی از جمله (معمولی) نرمال بریک و ترمال‌بریک عرضه می‌شود که هر کدام خصوصیات و قابلیت‌های متفاوتی دارند. به دلیل ویژگی‌ها و کیفیت عملکرد متفاوت، قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی در طیف متغیری قرار می‌گیرد.

همان‌طور که از نام پنجره آلومینیومی نرمال مشخص است؛ این پنجره‌ها نرمال و معمولی‌اند اما در مقابل پنجره‌های آلومینیومی قدیمی، زیباتر و مقاوم‌تر هستند. در پنجره آلومینیومی دوجداره نرمال بریک، فضای خالی بین دو لایه آلومینیومی وجود دارد و این فضا توسط هوا پر شده است.

در پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال‌بریک، هوا بین دو لایه آلومینیومی حذف شده و جای آن با یک مواد عایق حرارتی پر شده است؛ به همین دلیل، پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال‌بریک قدرت عایق‌بندی حرارتی و صوتی بیشتری دارد. مسلماً قیمت پنجره آلومینیومی ترمال‌بریک از نرمال بیشتر است.

مزایا پنجره آلومینیومی دوجداره

مزایا پنجره آلومینیومی دوجداره

استفاده از این نوع پنجره مزایای بسیاری دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

1.  عایق حرارتی

استفاده از شیشه دوجداره باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به خارج و برعکس می‌شود. همچنین، این نوع پنجره‌ها با توجه به طرح و ساختار خاص خود، از تلفات حرارتی کاسته و باعث بهبود کارایی سیستم گرمایش و سرمایش منزل شما می‌شوند. با کمی تأمل متوجه می‌شوید که همین ویژگی کافی است تا بگوییم پنجره دوجداره آلومینیومی قیمت مناسبی دارد.

2. عایق صوت

عایق بکار رفته در فضای بین دو شیشه با کاهش نفوذ صوت به داخل فضا، می‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌ای در کیفیت صوتی فضا ایجاد کنند.

3. دوام و سبکی

 یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت پنجره های دوجداره آلومینیومی وزن فلز قاب پنجره است. پنجره دوجداره آلومینیومی به دلیل استفاده از آلومینیوم که یک فلز سبک و مقاوم است و همچنین طراحی خاص خود، هم‌زمان مقاومت بالایی در برابر خوردگی، ضربه، فشار، شرایط جوی نامساعد و غیره را با سبکی بالا ارائه می‌دهد.

4. سازگاری با محیط زیست

در صنعت بازیافت، فلز آلومینیوم یکی از موادی است که سریع‌ترین بازیافت را دارد.

5. تنوع رنگ

امکان اجرای طیف گستره رنگ در پنجره دوجداره آلومینیومی، همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

6. قابلیت به‌کارگیری در ابعاد و اشکال مختلف

این پنجره‌ها به صورت سفارشی تولید می‌شوند و می‌توانند با توجه به نیاز مشتری در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته شوند.

پنجره ترمال بریک یا پنجره upvc؟

در محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی متوجه می شویم قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی به نسبت upvc بالاست اما نمی‌توان کیفیت بسیار بهتر آن را نادیده گرفت. در پنجره‌های UPVC اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل ماده‌ای به نام پلی‌وینیل کلرید است. پلی‌وینیل کلرید یک ماده شیمیایی است که برخلاف آلومینیوم چندان راحت قابل بازیافت نیست و محیط زیست آسیب می‌زند.

پنجره‌های UPVC در مناطق گرم و خشک و مناطقی که نور خورشید به صورت مستقیم می‌تابد دچار تغییر رنگ و تغییر کیفیت می‌دهند اما پنجره ترمال‌بریک طول عمر و استحکام بالایی در برابر گرما دارد.

در مقایسه اقتصادی پنجره‌های UPVC از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. قیمت ساخت پنجره آلومینیومی دوجداره بالاتر است زیرا از پروفیل و یراق‌آلات وارداتی (آلمانی) استفاده شده است. باید در نظر داشت که در مقابل قیمت بالاتر است از کیفیت بهتر و ویژگی‌های مثبت بیشتری نیز برخوردار می‌شوید.

یکی از معایب پنجره UPVC این است که برای ابعاد بزرگ قابل استفاده نیستند زیرا امکان تولید پنجره با پروفیل موردنظر وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال برای پنجره‌ای با ابعاد ۶ متر ارتفاع و ۴ متر عرض باید از پنجره ترمال‌بریک به صورت تکه‌تکه استفاده کرد.

با خرید پنجره UPVC ارزان از فروشگاه‌های معتبر از ضمانت شرکت برخوردار می‌شوید تا در صورت بروز آسیب یا تغییر رنگ، پنجره به منظور تعویض از دیوار جدا شده یا مجدداً رنگ شود که هر یک از این موارد دردسرهای مخصوص به خود را دارد. ضمانت ۱۰ساله هلدینگ اخوان از پنجره ترمال‌بریک به این معناست که این نوع پنجره می‌تواند حداقل به مدت 10 سال بدون هیچ خرابی یا ایرادی برایتان کار کند. همین کارکرد و دوام بالا قیمت پنجره های دوجداره آلومینیومی را منطقی می‌کند.

نحوه نگهداری از پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره آلومینیوم دوجداره قیمت بالا اما متناسب با کیفیت خود دارد. با توجه به هزینه‌های انجام شده نگهداری صحیح از پنجره اهمیت دارد. بهترین راه برای نگهداری از پنجره دوجداره آلومینیومی، پاک کردن آن است. شما می‌توانید با استفاده از یک پارچه و آب، سطح پنجره را پاک کنید.

شیشه دوجداره شما ممکن است در معرض خراشیدگی قرار گیرد. برای جلوگیری از خراشیدگی، بهتر است از پارچه‌های نرم و محافظ‌های پنجره استفاده کنید. در صورت بروز زنگ زدگی و لکه‌های آب، می‌توانید از یک محلول مخصوص شیشه استفاده کنید.

بهتر است از پاک کننده‌هایی که شامل مواد شیمیایی قوی هستند اجتناب کنید؛ زیرا این مواد ممکن است باعث آسیب به رنگ و سطح پنجره شوند. پنجره‌های دوجداره آلومینیومی با هر نوع و مدل بازشو باید به آرامی و بدون اعمال فشار اضافه باز و بسته شوند تا از بروز مشکل جلوگیری کرد.

جمع بندی

در این صفحه از اخوان هلدینگ عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی را به طور کامل بررسی کردیم. استفاده از پنجره آلومینیومی دوجداره در منازل و ساختمان‌ها بسیار رایج است. پنجره دوجداره آلومینیومی مزایای زیادی نسبت به پنجره‌های ساده دارد. این پنجره‌ها با دو لایه شیشه که با گاز با مواد عایق پر شده‌اند، عایق حرارتی قوی‌ای دارند و می‌توانند کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی در منازل ایجاد کنند؛ همچنین، پنجره‌های دوجداره آلومینیومی بسیار مقاوم و بادوام هستند و می‌توانند به خوبی در برابر ضربه و باز و بسته شدن مکرر عمل کنند.

بی‌شک اغلب افراد با توجه به کیفیت و عملکرد پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، آن را برای ساختمان خود انتخاب می‌کنند اما قیمت بالای این نوع پنجره، افراد را دچار تردید می‌کند. قیمت پنجره آلومینیومی دوجداره با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص محاسبه می‌شود. در محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره عوامل مختلفی همچون نوع شیشه، یراق، پروفیل و همچنین ابعاد و مدل پنجره نیز مؤثر است.

در رابطه با بحث اقتصادی این محصول باید گفت که پنجره‌های دوجداره آلومینیومی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و قادرند بیش از 10 سال به کارکرد خود ادامه دهند. با کمی هزینه بیشتر می‌توانید سال‌ها از هزینه اتلاف انرژی ساختمان کاسته و در آرامش از زیبایی پنجره خود لذت ببرید.

2 در مورد “قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی”

  1. برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره از یک سایتی استعلام گرفتم منتها بنظرم خیلی غیرواقعی بود. چطور میتونم در این زمینه و بابات قیمت کلی پروژه مدنظرم اطلاعات درستی کسب کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن